ارائه چندین نسخه متعدد آگهی

در قدم اول باید سرفصل‌های مورد نظر و نوع تبلیغات خود را مشخص کنید و چندین شیوه متعدد را در نظر بگیرید. برگزیدن تصویر مناسب یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولید یک تبلیغ موفق است. تصاویر مورد نظر را انتخاب کنید و چندین و چند بار آن‌ها را بررسی کنید. ضمن اینکه در تنظیم این آگهی‌ها، نوع مخاطبان و خصوصیات آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید. در انتخاب تصاویر، طیف وسیعی از سوژه‌ها، از تصویر محصول مورد نظر گرفته تا چهره‌های مردم و یا حتی الگوهای رفتاری می‌تواند مورد نظر باشد. در مرحله بعد باید با توجه به مخاطبان مورد نظر خود، تصاویر انتخابی را با تاکتیک‌های متعدد حمایت کنید و سعی در ارائه مفهوم تبلیغاتی مورد نظر خود داشته باشید.

گزینه تخفیف را فراموش نکنید

در یک نظرسنجی از کاربران فیس‌بوک، ۶۷ درصد آن‌ها گفته بودند که تمایل دارند بر روی گزینه تخفیف کلیک کنند. بنا به گفته محققان یک استراتژی ساده در موفقیت تبلیغات آنلاین، قرار دادن گزینه تخفیف در صفحه آگهی است. درواقع تخفیف در تبلیغات باعث بالا رفتن حجم فروش و درنتیجه منجر به سودی قابل‌توجه می‌شود.

فیلتر کردن تلفن‌های همراه

هنگام ایجاد تبلیغ آنلاین، مخاطبان شما کاربرانی هستند که از دسکتاپ، لپ‌تاپ و یا تلفن همراه استفاده می‌کنند، به نظر بسیاری از کارشناسان تبلیغات اینترنتی، بهتر است این تبلیغات برای کاربران تلفن همراه نمایش داده نشود، تا از حجم بار ترافیکی کاسته شود. ضمن اینکه بسیاری از کسانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند، قصد خرید اینترنتی ندارند، در حالی که احتمال خرید کاربرانی که پشت دسکتاپ‌های خود نشسته‌اند، به‌مراتب بیشتر است. در هر حال با اینکه هستند افرادی که با این شیوه مخالف‌اند، اما استراتژی نمایش ندادن تبلیغات آنلاین در تلفن‌های همراه اغلب توصیه می‌شود.

ذکر قیمت در مقابل محصول

تنها کلیک کردن مخاطبان و رسیدن آن‌ها به صفحه فرود سفارشی نمی‌تواند یک تبلیغ موفق را تضمین کند، بلکه تبلیغی موفق است که به خرید بینجامد؛ بنابراین بهترین کار، نوشتن قیمت محصولات در کنار آن‌هاست تا مشتریان واقعی به صفحه نهایی خرید محصول وارد شوند.

در این صورت از بار ترافیکی صفحات تبلیغاتی شما کاسته خواهد شد و مهم‌تر اینکه هزینه‌ای که به ازای هر کلیک مخاطبان باید پرداخت شود نیز حذف می‌شود. درواقع هدف تبلیغی شما تعداد مردمی نیستند که بر روی محصولتان کلیک می‌کنند؛ بلکه هدف، مشتریانی هستند که کلیک آن‌ها به خرید محصول می‌انجامد.

 

منبع: هفته‌نامه شنبه